'T is Maan

Tropisch hardloop weer

Welke gek gaat er nu hardlopen met 28 graden buiten, om 21:00 uur in de avond? Ik ๐Ÿ™‚

Tja wat zal ik zeggen.. Vorige week had ik ruzie met de weegschaal. Hij zei “Low” dus ik dacht, ik ben te licht! Uhm nee de batterijen waren leeg, Low dus.. Er moeten van die ronde platte exemplaren in de weegschaal. Na een zoektocht van een uur waarbij ik de hele zolder heb verbouwd zaten de batterijen er weer in, volle deze keer. Was ik nou maar nooit op de weegschaal gaan staan..

Een aantal weken geleden woog ik een nette 67 kilo. Nu, drie weken later, weeg ik 69,4.. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar van schrok.. Ik voelde het natuurlijk al aan mijn broeken maar ik begaf mij in de ontkenningsfase.. Maar er moest dus weer gesport worden. Hardlopen is dan toch de sport waar ik het meest van hou dus heb ik mijn hardloopschoenen weer even afgestoft.

Afgelopen maandag had ik al een rondje van 3 kilometer gedaan. Ging waardeloos! Ik ging om 20:00 uur lopen maar het was zo benauwd buiten dat het leek alsof ik door een rietje ademde.. Na 3 kilometer was ik gesloopt en kon ik alleen nog maar op de bank zitten. Dat moest gisteren beter gaan vond ik, en het ging echt veeeeeeeel beter!

Toen ik om 20:15 buiten stond had ik eigenlijk best zin in een rondje. De eerste kilometer ging heel vlot. Geen pijn, geen verkeerde ademhaling. Na 2 kilometer begon ik mijn zij te voelen. Ondanks dat dat een rot gevoel was ging het lopen over het algemeen heel lekker. Ik zat in een goede flow en liep rustig nog een kilometer door. Na 3,33 (ik hou van mooie getallen ๐Ÿ˜‰ ) kwam ik thuis aan en was ik eigenlijk erg tevreden! Het was natuurlijk alles behalve wedstrijdniveau maar met 28 graden en vrijwel geen schaduw was ik trots. Ik heb het toch maar even gedaan!

Vanwege het weer heb ik natuurlijk wel wat aanpassingen gedaan. Ik train eigenlijk altijd in een lange tight, dit zit namelijk lekker langs mijn lichaam. Met dit weer is een korte broek toch beter dus heb ik die maar uit de kast getrokken. Ook heb ik al vanaf zondag meer water gedronken zodat ik geen last zou krijgen met hardlopen. Als ik veel vocht verlies krijg ik altijd heel erge hoofdpijn, ik had nu nergens last van!

Ga jij sporten met warm weer of zit je toch liever op een terrasje?

4 gedachten over “Tropisch hardloop weer

  1. Ik had gisteren moeten sporten maar sloeg een rondje over. Morgen weer. Ik kon me er niet toe zetten om tussen werk en nascholing รณรณk nog even de sportschool in te duiken…

    Like

Geef een reactie

